BOSS NAK KUBURKAN BLOG NI, TAPI TAK SAMPAI HATI http://posto-posto.blogspot.com/

Rabu, Jun 11, 2008

Genre Trance

Irama trance secara keseluruhannya mempunyai irama tempo antara 130 dan 160 BPM (Beat per minute), frasa melodi yang rendah, dan sebuah muzikal melodi yang dibina tinggi dan rendah mengikut sesebuah track lagu tu sendiri. trance mudah difahami sebagai sebuah kombinasi yang mempunyai banyak bentuk muzik elektronik contohnya ambient, techno, dan house. tempoh melodi yang sebenar masih samar, tempoh yang sebenar diperoleh daripada Klaus Schulze album Trancefer (1981). dalam kebanyakan hal muzik trance lebih kepada dentuman drum (bass) untuk menghasil altered states of consciousness yang dikenali sebagai trance. oleh itu walaupun muzik ini banyak dimainkan di kelab malam, kawasan percutian, muzik trance ini boleh difahami sebagai jenis club music.



Diterjemah daripada http://en.wikipedia.org/wiki/Trance_music



Muzik trance nih kebiasaannya orang cilok dari lagu-lagu yang diremixkan..kalau kena tempo yang diorang editkan tu, memang power muzik tu. genre nih x banyak yang dicampur gunakan DJ/Deejay(Disc Jockey). biasanya diorang gunakan software atau bahasa paling mudah gunakan pc je..macam lagu kat bawah nih.





Mimi Taylor Trance.mp3 - Mix





Publish Post

Jadi kalau korang rasa nak cuba dengar muzik nih..boleh download Trance disini. Korang leh gak g laman web youtube(direct terus). ok have fun!

0 Commentores: