BOSS NAK KUBURKAN BLOG NI, TAPI TAK SAMPAI HATI http://posto-posto.blogspot.com/

Jumaat, Mei 30, 2008

kenapa???

Aku x faham teruk sangat ke orang perempuan nih??!! menda yg dh lama stil ungkit balik! elok2 berkawan jadi org bengang!! entah pape!! argh nape mesti jumpa orang macam dia?? bodoh tiba-tiba beritahu semua rahsia dia yang dia curang! ingat aku nak nak sangat ke berSIMPATI dengan menda tu semua?? bila layan baik dengan dia..boleh fikir aku nak kan dia semula?? maaf le..dah ludah kat muka xkan nak sapu balik.. makin lama makin sakit berkawan!! bangga sangat bila ber"couple"..bangga sangat bila ada lelaki yang jonggos..bangga sangat bila lelaki tergilakan..bangga sangat bila lelaki yang lebih matang..bangga sangat bila lelaki tu lebih skit dari kawan yang lain..bangga sangat la!!

Buat letih ngn menyakitkan je jumpa orang camni..aku sendiri x tau nak labelkan apa posting nh.. menyusahkan!!

Rabu, Mei 21, 2008

Ayumi Hamasaki - Trauma

Baru-baru ni ada sorang kawan tu minta tolong carikan lagu ayumi. Hint yang dia bagi pun berdasarkan lagu dalam video konsert ayumi alah macam video yang kitorang menari masa dalam u dulu tu..kalau nak tahu tajuk lagu tu Trauma..puas cari dalam intenet..jumpa gak..



Trauma

kyou no ureshikatta kao kyou no kanashikatta kao

kinou yowakatta jibun to ashita kitto tsuyoi jibun to
anata nara dare ni miseteru watashi nara dare ni misereba ii

jikan nante mono wa totemo toki toshite zankoku de
demo sono zankokusa yue ni ima ga tsukurarete

hito wo motome yamanai no wa isshun no kaihou ga
yagate otozureru kyoufu ni katte iru kara

ashimoto de yurete iru hana ni sae ki zukanai mama de
toorisugite kita watashi wa kagami ni mukaenaku natte iru

kyou no ureshikatta kao kyou no kanashikatta kao
kinou iyasareta kizu to kyou fukaku hiraita kuzu wo
anata nara dare ni miseteru watashi nara dare ni misereba ii

ataerareta jibun dake no shouki to kyouki ga atte
sono dochira mo hitei sezu ni sonzai suru nara

muda na mono afurete shimatta mono yaku tatanai mono mo
mayowazu ni erabu yo sou watashi ga watashi de aru tame ni ne

shiawase no kijun wa itsumo jibun no mono sashi de kimete kita kara

kyou no ureshikatta kao kyou no kanashikatta kao
kinou iyasareta kizu ga kyou hirakidashita toshitemo
anata nara dare ni misereru watashi nara ano hito ni misetai







lagu ini boleh download disini diblog
huhuhu satu fakta pasal ayumi..telinga dia pekak sebelah..kecian kan?

Ahad, Mei 18, 2008

Couple Beaver Video!


video


Huhuh..


can't say anything..

Rabu, Mei 14, 2008

Biarlah - Nidji

Tajuk/Lirik Lagu: Biarlah
Penyanyi: Nidji


Aku sudah berlari
Mengejar yang tak pasti
Mengejar kamu
Hanya dirimu

Kulantukan hidupku
Kubisikkan cintaku
Hanya untukmu (2x)

Tapi engkau terus pergi
Tapi engkau terus berlari
Jadi biarkanlah aku disini…

(*)
Biarlah ku rela..
Melepasmu
Meninggalkan aku
Berikanlah aku kekuatan
Untuk Lupakanmu

Kau jauh dariku
Kau tetap menjauh
Dari aku

(Ulang *)

lagu boleh di muatturun disini blog

Isnin, Mei 12, 2008

Ironman..

Kemarin pergi ke bandar masuk cek dalam bank..dah alang-alang ada kat bandar pegi tengok wayang kat megamall..tapi biasa la hari isnin mana la ramai sangat orang kat dalam mega tu..ciput je..



Ironman kasi 3.5 stars dah la..sebab x mengancam jiwa..x beh mana pun jalan cerita..ingat jalan cerita sama macam Transfomers tapi biasa-biasa macam cerita Hero yang lain..
The value of this movie is Islamic country and their people are still they (American producer) show/create as evil and terrorists. Anyway heroes aren't Born. They're Built.


rilex kesempoian je tgk..

Cuti - Holiday!!

Assalamualaikum..aih budak UniKL Micet Cuti Semester pada 9 mei yang lepas..ramai yang dah balik petang jumaat tapi yang ada program (pergi jalan/tournament mana-mana negeri dengan kawan) masih tinggal di hostel..ada yang dah siap kemas semua barang untuk pindah ke rumah sewa (bagi yang tak dapat / tak mohon asrama)..walaubagaimanapun selamat bercuti dua bulan nih k!! .A




Tak mohon asrama pung~ tapi rumah sewa yang bakal duduki tu.. heheh hotspot!

Petua

PETUA MUJARAB

1.Petua Cepat DiPinang - Banyakkan makan buah Pinang
2.Menegangkan Kulit Muka - Selotep Tempat Yg Kendur Tu..
3.Menghilangkan Cagu - Potong Jari Yg Kena Cagu Tu...
4.Menghilangkan Bau Badan - Berendam Dalam Minyak Wangi
5.Melembutkan Rambut - Rendam Kepala Dalam Air Menggelegak...
6.Melentikkan Bulu Mata - Pakaila Bulu Mata Palsu...
7.Melebatkan Rambut - Cari Baja Rambut...
8.Mengurangkan Dengkur - Kurangkan Tidur..
9.Menghilangkan Ketuat - Potong Dgn Pisau Cukur Cap Buaya... .
10.Mengempiskan Perut - Jgn Makan & Jgn Minum...
11.Mengekalkan Kecantikan - Kekalkan Mekap, Jgn Basuh2...
12.Menyegarkan Mata - Tuang Eye Mo...
13.Mengelak Rambut Gugur - Lumur Dengan Gam Gajah...
14.Menghilangkan Kelemumur - Gunakanlah Syampu Rejoice..
15.Menurunkan Berat Badan - Turun Ikut tangga kecemasan..
16.Mengatasi Tumit Pecah - Jalan Berjengket- Jengket...
17.Memerahkan Bibir - Pakai Lipstick ler..
18.Menghaluskan Kulit Muke - Gosok Dgn Kertas Pasir
19.Menaikkan Seri Muke - Makan Kuih Seri Muka Sambil Naik Tangge..
20.Menghilangkan Bau Mulut - Minum Minyak Wangi



kalu ade sape2 dah try..britau k~

Last activity in January

Last activity in January Semester



Adeh..forgot what date it was..anway this pics after explore..climbed..jumped..swam.and tired at Lubuk Petai/Tupai..adeh confused what was it name..however the spot was at Tampin..

Anyway the waterfalls was too far from the road and we had take around 30min to the waterfall. The atmosphere in there were not comfortable la..bcoz can you imagine if you are alone in the forest and the night will be rise soon?? maybe we can make a camping next semester..

6.30pm





Adeh really tired lor..and Beautiful + Amazing + Fresh!

Andai Malaysia diserang ..

Andai Malaysia diserang ..

Apabila negara-negara Islam yang lain dilanda peperangan atau diserang oleh askar kafir….. kita sering mendengar pemimpin-2 kita menggunakan modal seperti ini..” Kita patut bersyukur Malaysia aman dan damai….” Tetapi pernahkah kita berfikir untuk sejenak, sejarah ditulis setelah ia berlaku, tetapi sejarah tidak dapat diramal ketika ia sedang berlaku. Ketika rakyat Islam Bosnia disembelih oleh paramilitari Serb, pada malam sebelumnya mereka hidup seperti biasa dan tidak pernah terlintas bahawa keesokan harinya akan bermulanya hari celaka bagi mereka. Jadi, untuk sejenak cuber kiter berfikir dalam bentuk reverse engineering iaitu: Bagaimana jika kita yang diserang oleh kuasa kuffar seperti negara Islam lain, dan negara Islam yang lain plak jadik cam kita??


MALAYSIA DISERANG ???
untuk menanam kesedaran ke atas Melayu Yang Mudah Lupa. (Melayu Mudah Lupa kata Mahathir)
AMARIKOS menyatakan Malaysia sarang pengganas.. ada pejuang Hizbullah terlepas ke malaysia…lalu menghantar Kapal Pengangkut Pesawatnya (CARRIER) di Selat Melaka dan di Laut China Selatan. Menghantar kapal selam nuklearnya dgn muatan peluru berpandu membawa armada tentera untuk menyerang malaysia…
AMARIKOS menyuruh negara berhampiran dengan Malaysia yang merupakan sekutu rapatnya SINGOFURO di selatan, TAHAILAND di Utara dan PILLIPINNOS di Timur menenyerang Malaysia dengan alasan memburu pengganas al-Qaeda atau Hizbullah sama seperti alasan Israel menyerang Lubnan.
Walaupun Malaysia cakap Malaysia negara bebas pengganas tentera Kuffar tetap menyerang malaysia jugak sama seperti mereka menyerang Iraq kerana mereka dakwa Iraq ada senjata pemusnah, Afghanistan ada Pengganas Taliban, Lubnan ada Pengganas Hibullah dan Malaysia ada Pengganas Jemaah Islamiah.
Malaysia tetap mempertahankan Malaysia ini tidak ada pengganas tetapi suara kita tidak dihiraukan sama seperti mereka tidak hiraukan Afghanistan, Iraq dan Lubnan.
Sebelum tiba saat MALAYSIA DISERANG ini Perdana Menteri kita… YB Wakil Rakyat… Parlimen dan ADUN… Tauke-tauke Cina yang kaya… semua cabut lari ke keluar negara dengan jet dan pesawat peribadi masing-masing. Mereka ada duit untuk cari perlindungan di luar negara.
Tinggallah rakyat Melayu Islam yang miskin hina ini di negara sendiri, menunggu masa untuk diserang oleh tentera Kuffar AMARIKOS dan sekutunya. Barulah rakyat tahu bahawa pemimpin Melayu dan tauke cina yang dijadikan pepimpin sebelum ini tidak sama seperti Khalifah Umar Al-Khattab… Khalifah Ali Abi Thalib… Khalifah Khalid Al-Walid… Khalifah Salahuddin Al-Ayubbi… yang sanggup berada dibarisan hadapan berdepan musuh-musuh Islam.


SAAT Peperangan bermula….

Tempat yang mula-mula sekali dibom adalah Putrajaya, diikuti negeri-negeri lain. AMARIKOS dan Sekutunya mengebom…melancar peluru berpandu… membedil…menembak Rakyat Malaysia…mereka membunuh Orang tua… perempuan dan Anak-anak kecil orang melayu islam kita…sama seperti Yahudi menembak dan membunuh rakyat Lubnan yang tak berdosa!!!
AMARIKOS dan sekutunya menyerang MALAYSIA secara besar-besaran. Apabila selesai pesawat pejuang di Selat Melaka mengebom Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Kuala Lumpur. Datang lagi pesawat musuh silih berganti…..
Apabila selesai pesawat pejuang di laut China Selatan mengebom Kelantan, Terengganu, Pahang….datang lagi pesawat musuh silih berganti….
Johor pula dibedil dengan peluru berpandu jarak sederhana SINGOFURO… diserang dengan jet-jet pejuang SINGOFURO yang sentiasa melalui ruang udaranya… menghujani bom-bom dan roket…kemudian Johor dan negeri sembilan dapat ditawan tentera musuh.
Anda di berada di Kedah….Pasukan Darat tentera Bersekutu mara dari bahagian Utara…tentera bersekutu semakin dekat dengan rumah anda… menentang pintu rumah anda….anda bersama dengan Isteri yang sarat mengandung dan 3 orang anak ketakutan dalam rumah…
Tentera bersekutu memperkosa anak perempuan yang berusia 12 tahun anda depan mata anda…sebagaimana tentera Sebia memperkosa umat Islam Bosnia…muncung senapang ditujukan di kepala anda…
Anak perempuan kesayangan anda yang anda bawak masa jamuan Raya 2006…diajukan muncung senapang…
DAMMMMMM…anak kesayangan anda mati ditembak oleh tentera bersekutu…
Sebelum ini anda melihat anak umat islam Lubnan, Palestin mati ditembak.. anda tidak mempunyai perasaan apa-apa… sekarang berlaku kepada diri sendiri… baru tahu perasaan sedih anak mati ditembak di depan mata…..
Anda menangis ketakutan….
Tentera bersekutu merampas Isteri anda yang sarat mengandung, dibawa menaiki trak…untuk dijadikan habuan tentera dalam kem. Anda dipukul separuh mati oleh tentera bersekutu meninggalkan anda patah riuk berlumuran darah. Anda sangka anda sudah mati….tetapi umur anda masih panjang….anda masih hidup…anda merangkak menuju ke hutan berhampiran disebuah bukit untuk menyembunyikan diri….
Anda mengalirkan air mata… INGAT AKAN ALLAH….
Ujian peperangan berlaku didepan mata anda sekarang. Anda sebelum ini tidak pernah terlintas dengan peperangan. Kita sering disogokkan negara kita aman, tiada peperangan, tiada pertumpahan darah tiba-tiba hari ini diuji berlaku peperangan.
Pemimpin tersebut yang menyatakan negara kita aman cabut menghilangkan diri. Anda sudah tiada siapa lagi didunia ini….
Anak perempuan diperkosa dan dibunuh didepan mata…
Anak kecil ditembak didepan mata…
Isteri dirampas untuk diperkosa…. didepan mata!!!!
kawan-kawan…sahabat taulan… ramai yang terkorban..
dan tidak kurang juga yang cedera parahh..
Dipuncak bukit anda melihat kampung halaman anda terbakar. Mayat orang melayu Islam bergelimpangan mati terutama golongan orang tua dan kanak-kanak yang tidak sempat melarikan diri…mereka tidak bernasib baik seperti anda…
Diatas bukit itu juga…anda melihat beribu-ribu Tentera bersekutu berkumpul untuk membunuh dan menembak saki-baki orang melayu Islam yang masih selamat… mengerledah setiap ruang yang ada untuk memburu Al-Qaeda, Hizbullah atau Jemaah Islamiah… tetapi umat Islam lain yang jadi mangsa…
Sementara menunggu sakaratul maut menjemput anda apabila anda tersua dengan Tentera bersekutu nanti….
Apa yang anda Harapkan pada masa itu????
Tiada perkara lain yang anda harapkan kecuali…BANTUAN ALLAH….
BANTUAN TENTERA UNTUK MEMBELA AGAMA ALLAH…ANDA MENGHARAPKAN UMAT ISLAM DARI NEGARA LAIN MEMBERI BANTUAN KETENTERAAN KEPADA MALAYSIA… ANDA MENGHARAPKAN SAUDARA SEAGAMA DENGAN ANDA MELINDUNGI ANDA DARIPADA SERANGAN TENTERA KUFFAR!!!! ANDA MENGHARAPKAN BANTUAN TENTERA JIHAD FI SABILILLAH DARIPADA INDONESIA, SELATAN THAILAND, BANGLADESH, PAKISTAN,DAN NEGARA OIC YANG LAINNNNNN…..BAGI MELAWAN TENTERA PENCEROBOH BUMI MALAYSIA INI……
Tetapi tunggu punya tunggu…. bantuan ketenteraan tidak kunjung tiba…
ANDA TERDENGAR UCAPAN DARIPADA PEMIMPIN DUNIA ISLAM YANGLAIN
menyatakan:
“Kami Negara-Negara Islam Mengutuk tentera PENCEROBOH menyerang Malaysia” (Presiden Burkina Faso, Pengerusi OIC yang baru)
“Kami akan menghantar 10 000 Tentera pengaman ke MALAYSIA selepas tamat perang nanti…setelah habis kawasan Malaysia dibom oleh tentera bersekutu”(Presiden NAM)
“Alhamdulillah… Negara kita Indonesia aman damai berbanding dengan negara Malaysia yang dilanda peperangan…Kita semua patut bersyukur… kita dapat menyambut hari raya aidilfitri dan deepavali dalam suasana yang aman harmoni” <— Pemimpin Malaysia selalu sebut. Presiden Indonesia- Negara Umat Islam paling ramai) “Tak apa… selepas peperangan tamat… Kami akan menghantar para pendakwah ke Malaysia untuk mendidik rakyat Malaysia” Wakil Penduduk Islam Selatan Thailand) “Kami akan menghantar bekalan makanan dan ubatan kepada Penduduk Islam Malaysia yang dilanda peperangan” Pemimpin Arab Saudi)..bagi komen dan pendapat…

APA PERASAAN ANDA APABILA MENDENGAR UCAPAN PEMIMPIN-PEMIMPIN ISLAM SEPERTI DIATAS DIKALA ANDA MEMERLUKAN BANTUAN KETENTERAAN DARIPADA MEREKA??

fikir2 kan…. A

Kesengalan berlaku dimana2..

Ahad, Mei 11, 2008

SeLaMat HaRi Ibu sEduniA!

Selamat Hari Ibu!!



assalamualaikum...

lagu ini ditujukan pada mak aku..seterusnya semua ibu-ibu seluruh dunia!!

Happy Mother's Day! A





She used to be my only enemy and never let me be free

Catching me in places that I knew I should'nt be

Every other day I crossed the line I didn't mean to be so bad

I never thought you would become the friend I never had

Back then I didn't know why

Why you were misunderstood

So now I see through your eyes



All that you did was love

Mama I love you.Mama I care

Mama I love you . Mama my friend. You're my friend

I didn't want to hear it then but I'm not ashamed to say it now



Every little thing you said and did was right for me


I had a lot of to think about,about the way I usedto be

Never had a sense of my responsibility

Back then I didn't know why



Why you were misunderstood

So now I see through your eyes, all that you did was love

Mama, I love you. Mama, I care

Mama, I love you. Mama ,my friend. You're my friend



But now I'm sure I know why,


Why you were misunderstood

So now I see through your eyes

All I can give you is love is love



Mama I love you. Mama, I care


Mama, I love you. Mama, my friend,You're my friend

Mama, I love you, Mama ,I care

Mama, I love you, Mama, my friend, You're my friend





Anda boleh download/dengar lagu disini diblog