BOSS NAK KUBURKAN BLOG NI, TAPI TAK SAMPAI HATI http://posto-posto.blogspot.com/

Rabu, September 02, 2009

KIS, Makcik Klinik, dan Demam


Salam

Member aku dimasukkan ICU kelmarin.

Oh! macam nak bagitahu semua orang, aku dah beralih pada antivirus yang berbayar. Sebelum ni aku guna Avira dengan AVG, kira guna 2 antivirus yang serentak. Tapi sebelum avira premium yang percuma 6 bulan tu tamat tempoh lebih kurang sebulan 2 yang lepas, laptop aku memang xde masalah kalu nak online pakai wifi free. Tapi lepas aku uninstall dan pakai avira personal, baru la bala datang..

1. Laptop aku xleh terima wifi free, macam wifi pustaka atau wifi awam punya.
2. Laptop aku kena attack dengan virus SVCHOST. Pergh! laptop kamu boleh jadi bengong. Kamu tahu kenapa siput berjalan lagi laju dari laptop kamu? Kalu kamu rasa laptop kamu hang, cuba periksa task manager kat bahagian performance, CPU Usage. Kalau asyik 100% tapi kamu tak buka apa2 aplikasi kecuali, blog aku ni, hah! maknanya kamu dah kena virus lovely ni.
3. Aku memang dah x yakin pakai personal ni, rasa macam tak power je banding pakai premium.
4. Oh! aku benci iklan besar yang akan kluar bila antivirus di update.
5. AVG tidak akan remove file yang didetect, cuma takat heal/sembuh kat file yang kena serang je.


Key license ni murah sebab aku tak beli sekotak yang tertaip 3 user atau 1 user. Beli key dia sudey.

Kelmarin member tilam sebelah aku kena masuk ICU. Pergh! suhu badan dia aku rasa petang tu, panas! Kemudian kena kat pula lepas berbuka tu. Badan rasa tak sihat, Sengal badan, sakit kepala, sakit tekak. Banyaknya~ Sahur tu lepas makan, aku rasa nak muntah. Oh masa tu la paling kritikal perut asyik rasa nak muntah je tapi xnak keluar.

Aku suruh Ray hantar aku pergi hospital Tampin. Lepas doktor tu check, xde pape pun tapi badan aku tetap rasa xbest! Siang tu orang kesihatan datang kerumah kitorang nak tengok apa yang patut sebab member aku tu diorang kata kena denggi, diorang cadang aku pergi check semula ke klinik tau hospital.

Lepas buka, aku tido jap dalam pukul 10 tu pergi klinik. Heh ni yang paling aku benci dengan makcik kat klinik tu. Memang anak haram!! Klinik tu klinik panel TNB. Dah memang kad perubatan TNB x sampai ke tangan abah aku nak buat macam mana?? ni pergi tuduh abah aku tak buat lagi kad tu memang sial makcik tu!
Dah kerja gaji sikit kat klinik tu, kerja la betul2, ni memang saja perli. Geram sangat aku mencarut depan dia angkat middle finger in front her lepas tu bullshit sikit. Biar dia rasa!

Tapi sampai sekarang member aku tu kena tahan kat hospital. Ada dua kemungkinan pula tu, antara H1N1 dengan denggi. Adei baru sebulan pindah rumah sewa baru, dah ada macam2 penyakit.

p/s aku bukan biadab seperti diatas, tapi apabila ada yang memulakan dahulu..

1 Commentores:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

akak guna Avast~

bunyi nya sgt cool~

..and Avast Free..senang, bila hampir expired, dia kan hantar reminder kat kita~ download semula je