BOSS NAK KUBURKAN BLOG NI, TAPI TAK SAMPAI HATI http://posto-posto.blogspot.com/

Ahad, September 06, 2009

Oh Indon



Salam

Heh aku pun, sebahagian orang indon juga ke?

Ok, aku orang Melayu. Kalau buat survey secara lisan pada orang melayu Malaysia,
"Hey kau ni orang indon ke?"

Heh, maka kau akan dapat tiga jawapan.
"arrgghh aku orang Malaysia la!"
"aku? hmm..tok aku orang bugis"
"aku..entah la..xde beza pun aku dengan diorang"

Baru-baru ni ada berita orang indonesia bakar bendera Malaysia. Hoho secara serius tentu bukan main2, bagi aku orang malaysia ni x cukup berani nak balas bakar bendera Indonesia. Gila apa kalau kita balas tindakan diorang tu?! Biarkan sahaja diorang bakar!

Sebabnya?

"Nak beli bendera Indonesia kat mana?"
"beb kawasan rumah aku tu ada orang indon ar"
"bhai lagu puspa poyo ni sedap nak mampus!"
"wei jangan buat rugi ko je..bukan ada TV3 nak datang rakam pun"
"alah lantak diorang la! datang ar sini kalu berani!"

Bukan susah nak jumpa orang yang bagi jawapan macam ni. Kalau aku jawapannya mungkin yang last tu.

Muzik, drama, bangunan, orang indon dah pegang Malaysia la. Kau jangan mimpi la kalau suatu hari nanti ada sepanduk Ganyang Malingsia kali kedua, Malaysia akan selamat, jangan mimpi!!

Entah bini jiran kau yang dari jawa tengah tu boleh bunuh kau sekeluarga sebab Ganyang Malingsia dah diistiharkan.

Media Malaysia ni kalau diberi kebebasan yang macam Anwar tu nakkan, heh media indon kata orang Malaysia bodoh, media Malaysia balas orang indon 2x bodoh sebab miskin.

Facebook, blogspot pun orang indon sindir Malaysia. Alahai kasihanya kau orang indon.

Heh, harap-harap ler orang bekerja kat kedutaan indon tu selamat ya..

4 Commentores:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

kalau tak...

mau kejadiah berdarah berlaku lagi~

benda kecik pon nak besarkan~ alahai~

hanis berkata...

pathetic la depa nih

hady berkata...

well actually
just ignore them
their mentality is totally different from us

take a look at this article
couldn't agree more..

http://www.thejakartapost.com/news/2009/09/02/malaysia’s-tourism-video-and-stolen-indonesian-culture.html

Amir' berkata...

kak zara - nk buat camne tu la hakikatnya buya negara diorang

kak hanis - heh tau xpe

hady - yerp sy tau pasal hal tu..kdg2 terpk kesian jga negara kita ni. macam xde reaksi lnsung ntuk mmbls