BOSS NAK KUBURKAN BLOG NI, TAPI TAK SAMPAI HATI http://posto-posto.blogspot.com/

Sabtu, April 25, 2009

Jenis Blog

Salam

Pasti kau pernah terbaca dimana-mana laman blog yang menceritakan jenis blog yang mereka tidak berapa gemari bukan?


Hakhak~ sengaja aku memilih topik ini untuk menceritakan pada kau jenis blog yang bagaimana yang aku membuatkan aku segan dan benci untuk mengkomen dan mungkin menyapa.

1. Blog yang komennya melebihi 40++ orang peromen (hahaha)
- Oh yang ini sangat aku segan-segan untuk menyapa. Kau boleh anggap jika kau berhadapan dengan seseorang yang mempunyai ramai peminat, adakah kau masih mahu menegur sapa? Hmm..mungkin kau patut memikirkan peratusan kau dilayan atau diabaikan

2. Blog bahasa kurap koya (he he)
- Oh blog ini yang paling aku benci untuk membaca malahan untuk romen dalam satu-satu entry mereka. Kalau bahasa kau jenis bercampur sekejap melayu sekejap tamil sekejap cina sekejap inggeris, maka tiada masalah untuk kau memahami tatkala kau membaca blog ala-ala orang pakistan atau bangla yang bercakap menggunakan bahasa melayu ini. Golongan ini selalunya golongan yang mahu menjadi profesional dan tiada jati bahasa dalam blognya.

3. Blog yang mempunyai follower yang ramai
- Oh blog ini mempunyai follower yang sangat ramai sedangkan bilangan komennya tidak sampai sepuluh. Maka bagi pendapat aku blog ini elok dibuat kawan kerana sudah jelas tuan blog cuma mahu mencari kawan.

4. Blog teknologi
- Oh blog ini bagi aku sangat menarik kerana tidak banyak blog melayu pada masa kini yang menceritakan subjek teknologi dalam blog mereka. Kebanyakan tips-tips yang kita tidak tahu kita boleh belajar dari blog jenis ini.

5. Blog kehidupan
- Oh kenapa aku panggil dengan panggilan blog kehidupan? Sebabnya kita boleh tahu dari A sampai Z tentang kehidupan tuan blog itu. Oh blog aku pun blog kehidupan cuma aku kurang update, maka kau cuma dapat kesan A sampai B sahaja tentang perangai dan kehidupan aku (hahaha). Walaubagaimanapun blog jenis ini menarik jika bahasanya terjaga dan tidak mengandungi elemen-elemen carutan dan carutan jua la.

Ini cuma pandangan dari aku sahaja ya. Jangan pula kau berubah cara kau berblog. Yang mana mempunyai top readers tu tahniah la ya. n_^

8 Commentores:

atiq lee berkata...

hahaha.
blog saya entah masuk kategori mana lar :P
hahahahaha

azlina zabha berkata...

blog aku termasuk dalam kategori ke 2 kot.

:P

pernah mencuba buat entry dengan guna bahasa bm tulen, dengan bunga bagai.. lepas tu rasa macam meleret-leret dan lari dari point sebenar.. last-last, aku tak dpt punt sampaikan point sebenar..

:P kesimpulannya.. aku akan buat entry ikut dan.. :D

Huzai Mansor berkata...

Number 2. Apa tu kurap koya? heheh.

Amir' berkata...

Tika - ouhoh xdek msuk mna2 jnis la miss tika..stiap org ad identiti blog drg sndri kn

ikoko - hoho! yke? hmm..sy x xtau la..sy bru knl blog ikoko

huzai - hoh! mksud aku bhasa drg tu brtrabur la mcm ko komen dlm blog ko tu..btw aku puji blog ko sbb grammar ko hebat mudah org nak pham pe sifat blog ko..grammar ko hebat huzai!

Huzai Mansor berkata...

haha. kurap koya ye.. ok gak uh!

p/s:tak pasal2 aku jadi grammar police kan. isk isk isk..

hady berkata...

hahahaha

memang blog saya masuk kategori 2
apa boleh buat, bila bercakap pun memang dah campur campur
rojak mamak jadinya
kalau tulis blog saya - ikut mood lah
kalau rasa jiwang - tulis dalam bahasa
kalau menda formal - english lah

sori ya cikgu bahasa..

Fina Sophie berkata...

blog sy kurap koya k! HAHAHAHA

BeMiE berkata...

BeMienya Blog Apa ek?