BOSS NAK KUBURKAN BLOG NI, TAPI TAK SAMPAI HATI http://posto-posto.blogspot.com/

Ahad, Februari 22, 2009

Tak Sia-sia Aku Berblogger


Salam

Hoho susah juga buat assignment kalau melibatkan komunikasi dengan orang luar.

Minggu lepas kelam kabut juga nak cari jurutera petronas yang jaga bahagian turbine. Kitorang baru dapat tahu (selepas 2minggu) assignment Plant utility kena cari sorang jurutera untuk menerangkan jenis turbine apa yang digunakan dalam plant diorang tu. Contohnya kalau Petronas kat Kerteh, kitorang kena cari sorang jurutera yang expert dalam bidang turbine kat situ untuk terangkan jenis turbine apa yang digunakan kat loji tu.

Jadi, mujur aku seorang blogger (eceh), aku teringat Syam dari Aeropama.com yang bekerja kat loji Petronas Penapisan Melaka. Hoho selamat2~ tapi ada satu masalah, macam mana nak kontek dan dapat maklumat dari dia?

Mulanya aku cuba hantar emel kat melalui blog dia, blog diakan ada ruangan untuk lontarkan segala soalan. Tapi dia tak jawab pula walaupun dah 2 hari aku usya Gmail aku kut2 dia ada reply. Tapi xde.

Kedua. Aku salah sorang ahli (2eceh) dari forum Sembangkomputer.com , teringat yang si Syam nih rajin pi komen kat forum tu aku pun buat 1 thread untuk cari orang dikehendaki (WANTED). Tapi takde juga yang balas.

Ketiga. Aku teringat yang owner forum MK tu rapat dengan Syam nih (sebab aku penah baca yang blogger2 Negaraku.net penah buat gathering), aku pun tanya dia samada dia ada tak no kontek Syam nih. Tapi malangnya no dia dah hilang ler.

Keempat. MK cadangkan cuba  minta pada Noktahhitam.com . Aku pun minta melalui ruangan Contact samajuga macam Aeropama.com sebelum ni. Tapi tak berbalas. Tapi aku tunggu dengan setia kut dia sibuk ke pe kan.

Akhirnya pukul 3 pagi cam tu aku dapat no telefon Syam lepas aku bersungguh! minta kat NH melalui gtalk.

Hoho kipas-susah-mati! Tak sia2 aku minta esok tu aku helo Syam dan dia sudi nak bantu.

Kesimpulannya, tak sia-sia aku berblogger~~

Huhu bila nak pi jalan kat loji melaka tuh?!

6 Commentores:

Tanpa Nama berkata...

Bestlah kamu Amir!
Betul2..
akak setuju...
sapa kata rugi jadik bloggers?

Tanpa Nama berkata...

hehe..~ sabar jerlaa.. finally penantian/pencarian kamu tak sia-sia.. btw nice blog..

Tanpa Nama berkata...

tul3~ ^,^

Tanpa Nama berkata...

trimas~

Tanpa Nama berkata...

huh..bgus2..blaja elok2..
jgn pmalas..

Tanpa Nama berkata...

huhuhu guest tu aku