BOSS NAK KUBURKAN BLOG NI, TAPI TAK SAMPAI HATI http://posto-posto.blogspot.com/

Selasa, Januari 13, 2009

Google Oh Google


Salam

Berbanding Yahoo, Aim atau apa-apa jenis search engine yang ada dalam dunia internet ni, saya lebih suka menggunakan Google untuk mencari sesuatu dan menggunakannya sebagai homepage.

Kenapa?
Semestinya Google lebih mudah dan senang untuk mencari maklumat. Tidak seperti search engine yang lain, kepantasan untuk mencari maklumat lebih pantas dan lebih berkesan berbanding Yahoo. Saiz page Google juga lebih terlalu rendah. Mungkin sebab dalam laman web Google yang ada cuma satu baris bar dan barisan link dibahagian atas. Jadi pengguna yang menggunakan line internet yang lembab dapat mengakses ke homepage Google seperti biasa. Disebabkan kelebihan yang ada pada Google, ranking pertama search engine adalah Google!. Google oh Google~ Mengikut pendapat saya, pencarian melalui Google lebih mudah dan tepati apa yang kita mahukan.

Pernah tak anda perasan dengan logo ini?

Logo ini adalah tema untuk suatu peristiwa yang berlaku.
In 1998 Sergey Brin created a computerized version of the Google letters using the free graphics program GIMPafter teaching himself how to use it. The exclamation mark was added, mimicking the Yahoo! logo
"Pada tahun 1998 Sergey Brin mencipta perkataan Google dari versi berkomputer menggunakan perisian grafik percuma selepas GIMP mengajar beliau sendiri cara untuk menggunakanya. Tanda seruan (!) pernah digunakkan untuk membuat mimik seakan logo Yahoo!."

4 Commentores:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

sama la kita amir....

akak pon suka guna Google...

sangat best!!

didi berkata...

google tetap pilihanku..
yeah ~~

BD Fabregas berkata...

yups, google is the best search engine..

aku berkata...

fakta2
thanks coz share