BOSS NAK KUBURKAN BLOG NI, TAPI TAK SAMPAI HATI http://posto-posto.blogspot.com/

Jumaat, April 11, 2008

lelaki Metroseksual


Metroseksual? Adakah sama dengan Gay atau bapuk? Macam pernah dengar..Pertanyaan seperti ini mungkin menghantui fikiran Anda. Baju ketat yang fashionable , stylo dressing dan aroma pewangi yang "melenghir". Dapat dikatakan bahawa lelaki metroseksual adalah pria yang dapat mengikuti kesesuaian zaman. Mengikut kamus Cambridge a heterosexual male who has a strong aesthetic sense and inordinate interest in appearance and style, similar to that of homosexual males”. (terjemah sendiri)
Bahkan lahirnya pria metroseksual adalah pelengkap arus ledakan modenisasi dunia, dimana pria ini juga dituntut rapi dan bersih seperti wanita. Tidak benar jika menyamakan para pria ‘satu keluarga’ dengan gay! Mereka memang suka memakai barang-barang yang hanya dimiliki atau dipakai oleh kaum gay. Tapi jangan harap mereka akan mengusung pria di kafe, mall, atau kemana saja! Para pria ini menganggap dirinya lebih perhatian, romantik dan ‘penjaga’. Sedangkan pria biasa menganggap dirinya lebih unggul dan ingin menguasai perempuan malah kadang terlalu egoisme untuk orang lain.
Salah seorang pria metroseksual ialah David Beckham Lelaki Metroseksual 2004. Terlepas dari hobinya yang genit, para pria metroseksual memiliki perasaan yang lebih halus dan dapat dikatakan memiliki perasaan wanita secara kasar dan mereka lebih cenderung untuk lebih setia dan menghargai wanita.
Kebanyakan lelaki metroseksual yang menjadi tumpuan adalah di Jepun. Golongan metroseksual disana boleh ditarafkan ‘kawai’ seperti Takuya Kimura. Namun batas perlu dijaga supaya tidak kelihatan mengarut atau dipanggil over-dose oleh orang lain. Kadang jika dilihat lelaki metroseksual lebih mudah berurusan berbanding yang lain. Dan bukan mudah untuk menjadi lelaki metroseksual kerana golongan ini membelanjakan sebahagian besar pembelanjaan mereka untuk memanjakan diri mereka. Di sini saya ingin menegaskan lelaki metroseksual bukan seperti golongan gay, bapuk, atau sewaktu dengannya. A
Ciri-ciri lelaki metroseksual:
  • Selalu ingin tampil rapi, bersih, dan wangi
  • Rajin ke salon, spa bahkan boleh sampai 2 kali seminggu
  • Mampu berbelanja selama berjam-jam tanpa merasa lelah
  • Suka berfashion dan selalu mengikuti trend terbaru
  • Berfikiran lebih liberal dan santai
  • Tidak seperti pada pria umumnya yang lebih ego dan membezakan status

0 Commentores: