BOSS NAK KUBURKAN BLOG NI, TAPI TAK SAMPAI HATI http://posto-posto.blogspot.com/

Rabu, April 30, 2008

Asas Photoshop


Ini secara asas yang kau harus tahu. Kemudian aku akan tunjuk cara-cara asas.

Free Download Adobe Photoshop CS3 with Crack

http://4megaupload.com/index.php?q=adobe+cs3&page=2

.................................................................................

Get free photoshop brush

http://getbrushes.com/

After you zipped the file, cut and paste it into adobe>adobe photoshop>presets>brushes folder. To make this thing become more easily, just search "brushes" keyword in your search bar.

This brush is really important to decorate your picture and make sure before you paste any brushes, close your photoshop before running it back.

Ahad, April 20, 2008

"Experiment" D205

Happy Evening Ending

This suckers pictures were taken on Thursday 17Apr around 5 6pm..this not my idea..the mastermind of this project was Din.. he was the photographer..and was the main idea to did all this sucks thing (actually menda nh enjoy tahap sakai gak la..). ok Our main idea actually wanted to do some experimented at factory near in our campus.. but then Pin as our..drebar suddenly nk pegi main boling lak..what d hell he think that time..we didnt kno la..
~Before~





lelong2..who want to buy this van..price can discus..







at the indon stall..waiting for..drink











current and after









.A









Sometimes crazy..Sometimes normal..But.. why the bowl luv to longkang??? why2??

Unikl Ayumi Hamasaki

Peminat-peminat ayumi hamasaki!!
Anda disarankan menonton klip video ini dengan sabar..




Dibarisi penari (dari kiri belakang) rahmat@matt, ruhafizee@benji, amir@aku, arifin surau(ipin)
Dan pasukan penari ini diketuai oleh Amirul Afiq@miro@afik... A

Pagi tu Ayumi call mintak tandatangan ktrg..ktrg tak bagi..cikgu tari Ayumi bunuh diri pagi esok tu..

Jumaat, April 11, 2008

Hiperhidrosis

Tangan peluh??


Tangan peluh atau wet hands merupakan masalah yang sering dihadapi oleh “pesakit” hiperhidrosis. Masalah tangan berpeluh secara berlebihan disebabkan oleh saraf simpatetik bertindak aktif lebih daripada sepatutnya. Kajian juga menunjukan 25 hingga 50 peratus kes
hiperhidrosis disebabkan oleh penyakit keturunan. Jika ibu atau bapa mempunyai masalah hiperhidrosis nak juga berpontensi mempunyai penyakit yang sama. Sindrom berpeluh keterlaluan ini manyebabkan pesakit menjalani kehidupan harian seperti biasa.


Punca penyebab..

o -Apa yang pasti, aktiviti saraf simpatetik keterlaluan memberikan rangsangan kepada kelenjar peluh yang normal.Ini menyebabkan kelenjar menghasilkan banyak peluh dalam masa yang singkat .


Beliau adalah seorang pelajar dan dalam masa yang sama seorang ahli kelab taekwando. Beliau menghadapi masalah apabila tangan dan kakinya mula mengeluarkan peluh secara berlebihan. Lantai dikawasan tempatnya berlatih basah dan keadaan ini membuatkan beliau berasa rendah diri dan tertekan apabila berlatih. Sewaktu peperiksaan sedang berlansung beliau sering menggunakan kertas kajang yang disediakan sebagai pengalas tangan.



Mungkin ramai yang mengangap symptom ini sebagai satu perkara yang remeh, namun apabila ia menggangu urusan seharian dan menjejaskan emosi ia boleh dianggap sebagai satu halangan untuk bergaul n
ormal seperti orang lain.

Jangan disangka golongan ini tidak berpeluh dalam bilik berhawa dingin kerana golongan ini juga boleh berpeluh berlebihan dan dipanggil peluh dingin dibahagian tapak tangan atau tapak kaki.

Jika cuaca panas sudah tentu semakin banyak peluh yang keluar dari bahagian tertentu tubuh mereka. Proses perpeluhan ini akan berhenti apabila mereka tidur atau mandi semula.


Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) mentakrifkan bahawa penyakit ialah gangguan yang berlaku pada aspek mental atau fizikal, jadi hiperhidrosis boleh dikategorikan sebagai satu enyakit kerana ianya boleh menggangu emosi pengidapnya.


Antara rawatan yang boleh dilakukan bagi menghentikan perpeluhan tersebut ialah
  • Sapuan luar (agen anti peluh) mengandungi aluminium klorida — Ia disapu pada tempat berpeluh, tetapi kaedah ini hanya sesuai bagi kes kecil.

  • Ubat makan (mengandungi agen antikolinergik) — Ia sangat berkesan untuk menghalang perpeluhan tetapi ada banyak kesan sampingan, menyebabkan cecair badan lain mengalami kekeringan. Antaranya ialah masalah mata dan lidah menjadi kering.

  • Iontoforesis — Memberi cas ion melalui rangsangan elektrik pada kulit. Kaedah ini kurang popular kerana ia menyakitkan dan perlu diulang setiap dua minggu selama enam bulan. Dalam kebanyakan kes, apabila rawatan dihentikan, masalah hiperhidrosis berulang.

  • Suntikan botolinum toksin A (Botox) — Toksin Clostridia botulinum disuntik ke tangan atau kaki pesakit untuk menghalang penghasilan asetilkolin bagi menghentikan pengeluaran peluh. Kaedah ini juga kurang popular dan tidak praktikal kerana ia bukan saja mahal, malah menyakitkan dan perlu diulang beberapa kali kerana botox hanya berkesan selama tiga hingga empat bulan.

  • Pembedahan endoskopik torasik simpatektomi (ETS) — Ini kaedah paling berkesan dengan peratus kejayaan setinggi 99 peratus, 90 peratus bagi hiperhidrosis di ketiak dan 70 peratus hiperhidrosis tapak kaki.

Jika tidak dirawat, keadaan boleh menjadi semakin teruk dengan peningkatan umur. Bermakna peluh keluar lebih banyak sehingga menjejaskan kebanyakan aktiviti harian. Sehingga kini, tiada had umur bagi mendapatkan rawatan bergantung kepada keadaan dan keperluan pesakit, tetapi tidak digalakkan untuk kanak-kanak.A






Salah seorang pesakit Hiperhidrosis..


lelaki Metroseksual


Metroseksual? Adakah sama dengan Gay atau bapuk? Macam pernah dengar..Pertanyaan seperti ini mungkin menghantui fikiran Anda. Baju ketat yang fashionable , stylo dressing dan aroma pewangi yang "melenghir". Dapat dikatakan bahawa lelaki metroseksual adalah pria yang dapat mengikuti kesesuaian zaman. Mengikut kamus Cambridge a heterosexual male who has a strong aesthetic sense and inordinate interest in appearance and style, similar to that of homosexual males”. (terjemah sendiri)
Bahkan lahirnya pria metroseksual adalah pelengkap arus ledakan modenisasi dunia, dimana pria ini juga dituntut rapi dan bersih seperti wanita. Tidak benar jika menyamakan para pria ‘satu keluarga’ dengan gay! Mereka memang suka memakai barang-barang yang hanya dimiliki atau dipakai oleh kaum gay. Tapi jangan harap mereka akan mengusung pria di kafe, mall, atau kemana saja! Para pria ini menganggap dirinya lebih perhatian, romantik dan ‘penjaga’. Sedangkan pria biasa menganggap dirinya lebih unggul dan ingin menguasai perempuan malah kadang terlalu egoisme untuk orang lain.
Salah seorang pria metroseksual ialah David Beckham Lelaki Metroseksual 2004. Terlepas dari hobinya yang genit, para pria metroseksual memiliki perasaan yang lebih halus dan dapat dikatakan memiliki perasaan wanita secara kasar dan mereka lebih cenderung untuk lebih setia dan menghargai wanita.
Kebanyakan lelaki metroseksual yang menjadi tumpuan adalah di Jepun. Golongan metroseksual disana boleh ditarafkan ‘kawai’ seperti Takuya Kimura. Namun batas perlu dijaga supaya tidak kelihatan mengarut atau dipanggil over-dose oleh orang lain. Kadang jika dilihat lelaki metroseksual lebih mudah berurusan berbanding yang lain. Dan bukan mudah untuk menjadi lelaki metroseksual kerana golongan ini membelanjakan sebahagian besar pembelanjaan mereka untuk memanjakan diri mereka. Di sini saya ingin menegaskan lelaki metroseksual bukan seperti golongan gay, bapuk, atau sewaktu dengannya. A
Ciri-ciri lelaki metroseksual:
  • Selalu ingin tampil rapi, bersih, dan wangi
  • Rajin ke salon, spa bahkan boleh sampai 2 kali seminggu
  • Mampu berbelanja selama berjam-jam tanpa merasa lelah
  • Suka berfashion dan selalu mengikuti trend terbaru
  • Berfikiran lebih liberal dan santai
  • Tidak seperti pada pria umumnya yang lebih ego dan membezakan status

Selasa, April 01, 2008

Lelaki atau Perempuan?

Uniknya variasi manusia..

Terdapat pelbagai cara untuk menguji keunikan tubuh badan kita, di antara keunikan itu sudah tentulah otak manusia. Di bawah ini ada ujian yang menarik untuk dicuba bersama…

Ini adalah ujian masa yang ringkas, cuma lakukan
dan jangan cuba menipu diri anda sendiri

Kira jumlah huruf F’s dalam perenggan dibawah
dalam masa 10 saat:

FINISHED FILES ARE THE
RESULT OF YEARS OF SCIENTIFIC
STUDY COMBINED WITH THE
EXPERIENCE OF YEARS

Dah selesai?

Scroll kebawah hanya apabila anda telah selesai
mengira!

OK?

berapa banyak?

Tiga? (Anda tentunya seorang lelaki!!!)

Sila baca sekali lagi!

FINISHED FILES ARE THE
RESULT OF YEARS OF SCIENTIFIC
STUDY COMBINED WITH THE
EXPERIENCE OF YEARS

Salah, sebenarnya terdapat 6, kira semula…

Sebab berlakunya perkara tersebut diterangkan
dibawah ini…

Otak LELAKI tidak memproses perkataan “OF”.

Keajaiban kejadian atau silap mata?

Sesiapa yang dapat mengira kesemua 6 F’s pada
permulaan ujian memiliki otak PEREMPUAN. A

________________________________________

P/s Heheh mujur dapat kira 3 je..sah aku lelaki....